Festivalen «Vekao» trykker profilklærne sine selv

vekao-0.jpeg
vekao-1.jpeg

De 175 t-skjortene blir laget i et klasserom på Høgskulen i Sogn og Fjordane.

Festivalen er ikke før i begynnelsen av mars, men t-skjortene til de frivillige er allerede i produksjon. Det er Vekao selv som har tegnet logo, men det er Avery Dennison NTP som har produsert merkene som skal trykkes på. 

- Vi synes det er supert at vår bedrift kan hjelpe lokale arrangement. Vi har jobbet med Vekao så lenge jeg kan huske, forteller daglig leder Tom Dyrdal.

VIKTIG MED GOD PROFILERING

Vekao er en festival for musikkglade i Sogndal, arrangert av studenter fra Høgskulen. Et arrangement som har levd helt siden 70-tallet.

I en bygd med rundt 7400 innbyggere, er det viktig å sette igjen store spor med positivt fortegn. Vekao legger vekt på at de frivillige skal spre glede og passe på at folk koser seg. Derfor legger komiteen ned mye arbeid i å utarbeide fine profilklær. 

- Årets t-skjorter er skikkelig bra. Merkene NTP har laget for oss er veldig klare. Vi vet av erfaring at de leverer god kvalitet, så de frivillige får klær de kan bruke lenge etter festivalen, sier Marie von Hirsch, PR-sjef for Vekao.

Dette er noe NTP legger stor vekt på, at de lager produkter som varer. 

- Det er ikke tvil om at vi lever i et bruk-kast-samfunn. Ved at våre kunder bruker merker med god kvalitet og pent design, går produktet fra «single to multi use». Det er et viktig fokus i vår miljøprofil, påpeker Dyrdal. 

vekao-2.jpeg
vekao-3.jpeg

FIKK LÅNE VARMEPRESSE

Von Hirsch er glad de får så god hjelp av industribedriften i Gaupne. I år har de fått låne med seg en varmepresse til Høgskulen, for å kunne trykke merkene på klærne når det passer. 

Varmepressen er av typen TMH 38, en manuell presse som er er passelig for små volum. Har kunden store volum, eller plagg som har strengere krav til temperatur og trykk, anbefaler NTP en varmepresse med større kapasitet og som går på trykkluft. Vår bestselger er Transmatic TS5P og Insta 718. For lag, organisasjoner og events som skal ha litt merchandise anbefaler vi å ta kontakt med våre forhandlere over hele landet som tilby både salg av våre transfermerker og påsetting av logo og merker.

- NTP har hjulpet oss med å velge riktig farge til merkene våre, optimaliserte størrelsen og gi tips om plassering på t-skjorten. Så har vi trykket dem selv. Som studenter er det vanskelig å få til en tur inn til Gaupne på dagtid. Så det er supert at vi har fått låne varmepressen med oss hit, forteller PR-sjefen.

ØKT ETTERSPØRSEL

Roger Nesheim jobber som salgskonsulent i Avery Dennison NTP, og er ikke i tvil om at markedet for merchandise, eller profilklær, vokser. 

- Vi jobber med en del festivaler allerede. Og det er mange bedrifter som deltar i ulike arrangement og konkurranser som motbakkeløp og maraton. De ønsker treningsklær med bedriftens logo og gjerne noe ala «opp til topps». Folk er mer opptatt av kvalitet, og velger merker som tåler mye. Våre transfermerker er ypperlig til treningsklær med stretch. 

- I tillegg kan vi produsere detaljerte bilder og tilby stilige effekter. Detaljnivået er fenomenalt med dagens teknologi. Folk kan egentlig sende oss så kompliserte filer de bare vil, så fikser vi det, forklarer Nesheim.

 

Ønsker du å profilere din bedrift eller arrangement? Les mer om våre transfermerker, eller ta kontakt.

Noen av logoene NTP har produsert til ulike festivaler: 

Forrige
Forrige

Nå er vi medlem av Grønt Punkt

Neste
Neste

NRK har vært på besøk